Älskade DN

DN – var finns du?

Posted in DN by Paula Hammerskog on januari 12, 2010

För att en tidning ska vara relevant och intressant krävs att den är med. Inte bara genom att ta upp rätt saker, utan faktiskt har betydelse utanför sina egna väggar.

Från och med i dag kommer jag att skicka en (eller heter det ”ett”?) tweet varje gång jag ser DN, eller hör om eller av DN – utom de gånger då någon pratar med mig på grund av mitt bloggande om henne.

Ser jag henne på bussen? Pratar någon om vad som stått i tidningen i dag? Hör jag om vad hon gjort på radio? Marknadsför hon sig? Jag har funderat på om jag rör mig i för snäva kretsar för att det ska vara relevant, är buss 428 från Slussen en bra värdemätare? 474 från Värmdö Marknad? T-banan  Stockholm? Mina kunders kontor? Fem-sex stamkafeer där NSB i korsningen Tulegatan Odengatan ligger i topp? Limhamn om någon vecka, förhoppningsvis då också Helsingborg och Beddinge.  Norrtälje, Västerås, Väse, Växjö, sportlov i Åre? Jo, det kan nog funka.

Jag tänker inte aktivt söka, bara notera. Poängen med det är att se om hon finns där. Är hon tillräckligt intressant?

Jag undrar.

Andra som undrar kan följa @pauham på Twitter.

Kommentera

