Älskade DN

Måste läsas

Posted in DN by Paula Hammerskog on mars 18, 2010

Jag skickade ett par tweets i tisdags kväll om Debatt i SVT (kan ses på SVT Play).

Oavsett om ni sett eller ej, missa inte Johan Cronemans krönika om det i DN.

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Henrik Stadler said, on mars 18, 2010 at 6:49 e m

    Croneman for President ! As always…..

  2. Kerstin Sedvallson said, on mars 19, 2010 at 5:10 e m

    Ja, Joachim Berner var en av de bästa chefredaktörerna som DN haft. Eftersom jag jobbade på DN åren 1968-2006, då jag gick i regelrätt pension, vet jag vad jag talar om.
    Kerstin Sedvallson

    • Paula said, on mars 19, 2010 at 7:09 e m

      Mycket bättre på DN än på Expressen. Vilket är fruktansvärt synd. Nu är jag inte en ”tänk om inte…-människa” särskilt ofta men om jag får vara det nu undrar jag vad han hade kunnat göra med Expressen om han tagit det lugnt. Och förstått vad tidningen var. Men det är ju en helt annat diskussion.

  3. Gullan said, on mars 20, 2010 at 4:58 e m

    historierna om hur Berner och Jutterström togs till Expressen är perfekta för att beskriva vad DN utsatts för – nu två ggr.
    Först Thorbjörn Larsson som så fort han kom talade om ”den malliga morgontidnignen” och aldrig lyckades förstå en morgontidning. Nu Gunilla Herlitz – fd Dagens Indsutri och Expressen – som har samma inställning, om inte värre. hon varken tycker om eller förstår DN. På samma sätt som varken Christina Jutterström eller Joakim Berner förstod Expressen.

    • Kerstin Sedvallson said, on mars 21, 2010 at 9:14 e m

      Tyvärr trodde Joachim inte att han var en bra journalist, vilket han var på DN. Det var också så sorgligt att han inte stannade på DN utan trodde att han vara en kvällstidningsjournalist – det var han icke!
      DN hade behövt behålla honom!
      Och damerna nu på DN gillar varken tidningen eller de gamla medarbetarna – klimatet är bedrövligt har jag hört, och det skapar ingen bra tidning.


Kommentera

