Älskade DN

Ett steg bort

Posted in DN by Paula Hammerskog on maj 21, 2010

Fick plötsligt inbetalningskort till ett års ytterligare prenumeration. Dags att förnya.

Tog det i handen. Tittade på det.

Icke.

Kände inte ett dugg för att betala. Låter därmed bli.

Några timmar senare, när prenumerationen sagts upp formellt, kom ett mail. Som med ämnesraden Övrigt löd:

Hej!

Tack för ditt mejl.

Härmed bekräftas att din prenumeration är uppsagd enligt önskemål.

Eftersom du har varit en lång och trogen prenumerant hos oss skulle vi gärna vilja veta hur det kommer sig att du väljer att lämna oss som läsare?

Är det något du vill att vi förändrar?

Vet du om att du kan betala månadsvis via autogiro för 229 kr/mån?

Du kan även prenumerera endast fredag, lördag och söndag till en kostnad av 159 kr per månad via autogiro? I priset ingår även eDN under de övriga dagarna. eDN är tidningen i sin helhet, fast i digital form, se

Vi hoppas att du snart vill återuppta din prenumeration och hälsar dig varmt välkommen åter. Vänliga hälsningar

Tommi Salmela

AB Dagens Nyheter

http://kundservice.dn.se/bli-prenumerant/1.56318

Jag svarade att jag beskrivit processen och så en länk hit. Ska bli intressant att se om han svarar på det.

Nåväl, jag började den här bloggen med att konstatera att om jag bloggar om DN måste jag ju läsa den – det borde väl vara tillräckligt för att jag faktiskt också ska göra det. Jag vill ju.

Det funkade inte. Jag tittar på ettan, konstaterar att jag inte begriper, och tar upp nästa tidning som jag då läser. Not up to standard, som min pakistanska väninna skulle säga.

Jag håller bloggen öppen och lär väl återkomma då och då. Jag tänker nämligen trappa ner på DN, inte säga upp bekantskapen helt. Den finns ju att läsa både här och där. Dock inte längre i min brevlåda.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kerstin Sedvallson said, on maj 23, 2010 at 9:44 f m

    Synd att du ger upp!
    Så illa är det inte med min gamla tidning – även om jag kan sakna vissa skribenter.
    Men såväl Utland som Ekonomi håller stilen.
    Och ibland är Söndag riktigt bra.
    En mycket bra sak har chefred gjort: sett till att Tyskland är kvar som korrespondentland med den lysande och mångsidige Jan Lewenhagen.
    Kerstin Sedvallson

    • Paula said, on maj 23, 2010 at 9:49 f m

      Ger inte upp. Tänker bara inte betala för något jag inte anser vara värt pengarna längre.


Kommentera

